loading...
فروشگاه اینترنتی فایل های دانلودی و محصولات (بانک معماری)
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 545 پنجشنبه 15 بهمن 1394 نظرات (0)

پروپوزال بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان

پروپوزال بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکناندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 161 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 29 

هدف اصلی این تحقیق مجموعه عواملی است كه موجب عدم رضایت و علاقه شغلی و برآورد میزان موثر بهره وری این عوامل بر پدیده مورد مطالعه استپیشنهاد می شود پژوهش های وسیع تری بر روی سایر متغیرهای اثربخش صورت گیرد تا به درستی سهم هر متغیر مشخص شود

 

قیمت فایل فقط 28,960 تومان

خرید

پروپوزال بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

 تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان

بیان مسئله

هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده ای از مهارت ها و خصوصیات فردی را در بر گرفته و معمولاً به آن دسته مهارت های درون فردی و بین فردی اطلاق می گردد که فراتر از حوزه ی مشخصی از دانش های پیشین، چون هوش بهر و مهارت های فنی یا حرفه ای است. در خصوص هوش هیجانی، این نکته مورد توجه است که مدیران و دست اندرکاران سازمانی لازم است به توانایی و قابلیت هایی چون هوش هیجانی بیش از پیش مسلط گردند. این عقیده با نظریه معتبری که بیان می دارد، برای موفقیت در کار به چیزی بیشتر از مغز (هوش بهر) احتیاج است، مطابقت دارد (سبحانی نژاد،1387، ص10).هوش هیجانی مهارتی است كه دارنده ی آن می تواند از طریق خود آگاهی، روحیات خود را كنترل كند؛ از طریق خود مدیریتی آن را بهبود بخشد؛ از طریق همدلی، تاثیر آنها را درك كند و از مدیریت رابطه، به شیوه ای رفتار كند كه روحیه خود و دیگران را بالا ببرد. دانیل گولمن هوش هیجانی را در قالب چهار عنصر طبقه بندی می كند: 1- خود آگاهی 2- خود مدیریتی 3- آگاهی اجتماعی 4- مدیریت رابطه. در واقع هوش هیجانی محصول دو مهارت اصلی است: قابلیت فردی و قابلیت اجتماعی. قابلیت فردی روی شما به عنوان یک فرد تمرکز دارد و به دو قسمت خود آگاهی و خود مدیریتی تقسیم می شود. قابلیت اجتماعی بیشتر روی نحوه ی رفتار با دیگران تمرکز دارد و به آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه تقسیم می شود(گنجی ، 1386، ص22) .

بر مبنای پژوهش ها ، هوش هیجانی یا EQ تعیین کننده موفقیت و کامیابی انسان در زندگی شخصی، شغلی، و اجتماعی است نه بهره ی هوش یا IQ (لطفی کاشانی ، 1385، ص12) .

در این پژوهش سعی بر آن است كه رابطه ابعاد هوش هیجانی از دیدگاه گلمن (خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه) را با پنج بعد شخصیتی افراد نوآور از دیدگاه توماس بكلی و دیوید بوید كه شامل نیاز به كسب موفقیت، مركز كنترل، تحمل ریسك، رویارویی با وضع مبهم و رفتار از نوع الف است؛ مورد سنجش قرار دهند.  تاکنون پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نوآوری کارکنان در ایران مشاهده نگردیده است.

 در این پژوهش به این سوال پاسخ پاسخ داده شده است که آیا رابطه ای بین عناصر هوش هیجانی (خود آگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه) و رضایت شغلی کارکنان وجود دارد؟ در صورت وجود رابطه، شدت آن به چه میزان است؟

رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی

هدف اصلی:

بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان 

اهداف فرعی:

- تعیین میزان عدم رضایت و علاقه شغلی كارمندان بر اساس هوش هیجانی

- بررسی رابطه هوش هیجانی و رضایت شغلی کارکنان

شناخت رابطه اجزاء هوش هیجانی با یکدیگر و با عوامل رضایت شغلی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 28,960 تومان

خرید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
فروشگاه اینترنتی بانک معماری «تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.»
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1904
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 194
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 3,085
  • بازدید سال : 27,113
  • بازدید کلی : 1,538,378